Dodatki

Czy elektronika w latarce Olight S2 Baton XM-L2… ma sens?

Każdy posiadacz samochodu wie, że modele z bardziej rozbudowaną warstwą elektroniczną są… znacznie bardziej awaryjne. Czy ta sama zasada dotyczy również tak drobiazgowego sprzętu, jak latarki taktyczne?

Elektronika w służbie taktyki

Jako przykład niech posłuży latarka Olight S2 Baton XM-L2. Ten rozbudowany i zaawansowany sprzęt potrafi bardzo dużo. Większość tych funkcji jest dostępna dzięki specjalnym, elektronicznym modułom, które znajdują się wewnątrz tego urządzenia. Owszem, są one chronione przed światem zewnętrznym za pomocą obudowy IPX8, ale sama wilgoć i zanieczyszczenia to niejedyni ich wrogowie.

Napięcie i zużycie sprzętu

Nie ulega wątpliwości, że za wiele awarii w latarce Olight S2 Baton XM-L2 może odpowiadać układ zasilania. Potencjalne ryzyko zwarcia lub zbyt wysokie napięcie na ogniwie baterii to ryzyko, które dla tak rozbudowanej elektroniki może być wręcz śmiertelne. Mało tego – jednym z najważniejszych elementów urządzenia jest wielofunkcyjny przełącznik, który (ze względu na swoją rozbudowaną konstrukcję) może nie wytrzymać długotrwałej eksploatacji.

Ryzyko oddziaływań mechanicznych

Co więcej, zawsze istnieje ryzyko, że latarka Olight S2 Baton XM-L2 https://www.hobby4men.com/latarka-olight-s2-baton-xm-l2.html po prostu gdzieś upadnie. Może nie doprowadzi to do zniszczenia obudowy, ale z pewnością negatywnie wpłynie na znajdującą się wewnątrz elektronikę. A jak wiadomo, drgania są jej największym wrogiem i to one decydują, czy sprzęt ten będzie nadal pełnił swą rolę.

Latarki taktyczne powinny być przede wszystkim funkcjonalne i bezpieczne, ale też i proste w użyciu.